DIVADLO V KINĚ - MEDEIA
SATELITNÍ PŘÍMÝ PŘENOS Z OLIVIER THEATRE V LONDÝNĚ

Již šestou sezónu oblíbeného cyklu přenosů toho nejlepšího z britského divadla do světových kin otevře ve čtvrtek 4. září 2014 nová vzrušující adaptace Eurípidovy slavné tragédie Médeia doprovázená hudbou od dua Goldfrapp.

 

Excelentní výkon Helen McCrory v titulní roli opuštěné ženy, plánující děsivou pomstu... Úspěšné představení, které je od své červencové premiéry neustále vyprodané, bude mít před kamerami NT Live derniéru.

 

 
Čtvrtek 4. září 2014 v 19,45 hodin

MEDEIA
(Medea)

Dramatizace Ben Power podle Eurípida
Režie: Carrie Cracknell

Hrají:
Helen McCrory
Danny Sapani
Michaela Coel
Cath Whitefield



Uváděno v anglickém originále s doprovodnými anglickými a českými titulky v obraze.

Délka představení cca 97 minut, mimořádně bez přestávky!

Jedna z nejlepších rolí pro ženu – a opak Hamleta
Tragédii o tom, že „děsivé věci se rodí ve zlomených srdcích“, napsal Eurípidés kolem roku 431 před n. l. Už ve své době se stala hitem a na rozdíl od většiny jeho díla se navíc dochovala. Letos tak příběh o nebezpečně vášnivé Médeie mohl mladý dramatik Ben Power zmodernizovat a zpřehlednit do podoby současného psychologického thrilleru o ponížení, ztrátě, pomstě a šílenství, který nadchl diváky i většinu kritiků. Powera, který mj. zadaptoval Richarda II. a Jindřicha V. pro televizní shakespearovskou minisérii BBC V kruhu koruny, diváci NT Live poznali už jako dramaturga, podílel se např. na hrách Timon Athénský a Král Lear. Známá z NT Live je i Helen McCrory, která předloni zazářila ve hře Poslední z Haussmanů. Objevila se i ve filmech o Harry Potterovi (jako matka Draca Malfoye), v Královně (jako Cherie Blair) nebo Hugo a jeho velký objev (jako manželka Georgese Méliese). Sama herečka svou úlohu zhrzené manželky reka Iásóna v rozhovoru pro časopis Time Out popsala jako jednu z nejlepších ženských rolí - a opak Hamleta: „Zatímco ten tři hodiny přemýšlí a nic nedělá, Médeia za hodinu a čtvrt zmasakruje celé jeviště a odkráčí.“

 

 

 

 

Chór v rytmech Goldfrapp
Představení, které trvá jen 100 minut, a je tedy uváděné bez přestávky, režíruje další z britských divadelních talentů, letos čtyřiatřicetiletá Carrie Cracknell. Její práce je nejčastěji spojená s uznávanými londýnskými scénami Royal Court a Young Vic. Pro druhé jmenované divadlo v roce 2012 vytvořila úspěšnou inscenaci Ibsenovy Nory, s níž se pak podívala i do New Yorku. Její nová hra o ženě dohnané mužem na hranici příčetnosti obsahuje působivé taneční scény chóru v podobě družiček doprovázené hudbou od dua Goldfrapp, synth-popové britské skupiny nominované na několik cen Grammy a známé díky hitům Ooh La La nebo Lovely Head. Scénu inspirovaly horory, na které se režisérka se scénografem Tomem Scuttem dívala v rámci příprav.

 

 

Je to neuvěřitelné, ale Médeia se nehrála na scéně Národního divadla padesát let. … Carrie Cracknell nyní tuto mezeru překlenula s touto hrozivou, napínavou, svědomitě a chytře moderní produkci, v níž Helen McCrory podává výkon plný spalující emotivní síly a psychologické pronikavosti. … Nemyslím, že jsem někdy viděl Médeiu, kde by prázdnota jejího trumfu byla podána s tak působivě trýznivou pochmurností.
Paul Taylor, deník Independent